Succesverhaal
Mediadvies in Harderwijk heeft het afgelopen jaar twee aanbestedingen gewonnen met hulp van qcore. We zijn in de tussentijd druk bezig met een aantal nieuwe trajecten samen. Het succes van onze samenwerking delen we graag in deze video.
Eigenaar Harm Jan Polinder spreekt in deze video met presentator Tim Thijs Ketting over de toegevoegde waarde die qcore zijn bedrijf Mediadvies brengt in het aanbestedingstraject.
Mediadvies is een snelgroeiend offline mediabureau met klanten in heel Nederland. Denk hierbij aan de planning en inkoop van traditionele media, variërend van advertenties in kranten tot abri’s of snelwegreclame.
De tenderspecialisten van qcore hebben geen vakspecifieke kennis van de planning en inkoop van traditionele media. In hoeverre is dat van belang? Harm Jan: ,,Juist het feit dat de tenderspecialisten van qcore daar als buitenstaander naar kijken maakt het waardevol. Ook de aanbestedende dienst is geen offline mediaspecialist. Dus ik zie ook dat qcore helpt om het op zo’n manier te verwoorden dat een aanbestedende dienst het ook zal begrijpen. Terwijl dat voor mij als vakspecialist soms lastiger is.’’
Harm Jan was binnen Mediadvies degene die met aanbestedingen bezig was in het verleden. Tegelijk merkte hij dat het net niet lukte om te winnen. Achteraf kwam dat doordat het voor veel ondernemers lastig is om antwoord te geven op de vraag die de aanbestedende dienst stelt: ,,Op kwaliteit scoorden we best wel goed, maar toch niet zo goed om die aanbesteding ook daadwerkelijk binnen te halen. Toen kwam ik eigenlijk tot de ontdekking, ik heb daar hulp bij nodig’’ . Precies de goede stappen te kunnen zetten om die aanbesteding ook echt te kunnen winnen. Harm Jan merkt vanuit qcore een enorme drive om te willen winnen: ,,We zoeken naar kleine details die we kunnen aanpassen om die aanbesteding echt te kunnen winnen’’, geeft hij aan.
Wil je eens vrijblijvend sparren over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem contact met ons op!